Huisartsenpraktijk Het Raan is geopend op:
maandag t/m vrijdag van 08:00u - 17:00u
Geopend op: maandag t/m vrijdag van 08:00u - 17:00u

Praktijkfolder

Praktijkfolder Huisartsenpraktijk Het Raan


Huisartsenpraktijk Het Raan

Kwartel 72
8103 EB Raalte
Telefoon: 0572-351337
Spoed: 0572-351337 toets1
Fax: 0572-363750
Receptenlijn: 0572-351337 toets2

extra spoedlijn: 0572-356047

E-mail: hetraan@hcdo.nl.

LET OP: mailadres is niet bedoeld voor delen van medische informatie of doen van een e-consult!

KvK-nummer: 53245954

hetraan.praktijkinfo.nl

E-mail: hetraan@hcdo.nl


Home

Welkom op de website van huisartsenpraktijk Het Raan te Raalte.

Op deze website vindt u naast veel informatie over onze praktijk, ook informatie over gezondheid en ziekten. Ook zijn er links te vinden naar interessante websites. We streven naar een patiëntenpopulatie met accent op Raalte-Noord.  

 

Online afspraken maken

Via mijn gezondheid.net kunt u (door zich eenmalig te registreren) online afspraken maken bij uw huisarts en de doktersassistente. Dit kan ook zonder in te loggen via de app "dokter dichtbij" op uw telefoon of tablet.

U kunt via deze weg ook herhaalrecepten en een e-consult aanvragen.

Kijk voor meer informatie en tips onder het kopje "App dokter dichtbij / mijn gezondheid.net"

 

Praktijkinformatie

Via het submenu kunt u alle relevante informatie over de praktijk terug vinden.

Spoedgevallen

Bel 112 bij een acute levensbedreigende situatie!

In andere gevallen bij spoed bel naar de praktijk (0572 351337) en kies toets 1 of draai het spoednummer:

0572 356047

Bij verwondingen of spoedeisende klachten kunt u ook altijd direct op de praktijk terecht. Belt u wel eerst even, we kunnen dan rekening houden met uw komst. Meldt u zich bij aankomst aan de balie. Afhankelijk van de aard van de spoed en de drukte kan het zijn dat u even moet wachten in de behandelkamer of de wachtkamer.

 

Openingstijden

De praktijk is iedere werkdag geopend van 8 tot 17 uur.

Afspraak maken

Spreekuur volgens afspraak

Het spreekuur wordt gehouden op iedere werkdag. Voor het spreekuur moet u altijd vooraf een afspraak maken.    

Toets 3 in het keuzemenu van onze telefoon.

Wij proberen zoveel mogelijk rekening te houden met uw wensen. Dit is echter afhankelijk van de beschikbare tijd en huisartsen. Het zal dan ook niet altijd lukken om op de dag dat u belt een plek te vinden. Uitzondering is natuurlijk spoed. Dan kunt u altijd terecht, al is het dan misschien niet altijd bij de eigen huisarts.

Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van uw contact. Ze is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid uw eventuele klachten. De assistente kan u ook advies geven op basis van met de huisarts daarover gemaakte werkafspraken. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.

Plant u liever zelf een afspraak in; dat kan. Lees hieronder bij "zelf afspraak plannen"

Vooruitplannen

Wij kunnen voor een andere dag vooruitplannen tot 10 uur. De afspraken na 10.00 kunnen slechts ingevuld worden op de dag zelf. Dit doen wij om elke dag voldoende plaats te houden op de speekuren.

Bijvoorbeeld: U belt maandagochtend 08.00 uur. Dan kunt u een afspraak maken voor deze hele maandag.
U belt maandagochtend om 08.00 uur en wil een afspraak maken voor vrijdag, dan kan deze afspraak slechts gepland worden tussen 08.00 en 10.00 uur op die vrijdag.
Wilt u een afspraak maken om vrijdagmiddag langs te komen bij uw huisarts, dan zult u vrijdagochtend voor 10.00 uur moeten bellen.

Meer tijd

Heeft u meerdere klachten of vragen? Geef het aan bij het maken van de afspraak, we kunnen er rekening mee houden in onze agenda.

 

Zelf afspraak plannen

U kunt ook zelf een afspraak inplannen via mijngezondheid.net waarbij u inlogt via onze site of via de App dokter dichtbij. Bij meerdere vragen / psychische klachten / gesprek graag dubbel consult plannen (20 minuten), zodat er voldoende tijd is uw klachten te bespreken.

 

Telefonisch overleg, vragen of uitslagen

Voor telefonisch overleg, vragen of uitslagen kunt u naar de assistente bellen. Wilt u telefonisch overleg met de arts of praktijkverpleegkundige dan maakt de assistente een terugbelafspraak voor u. Toets 3 in het keuzemenu van onze telefoon.

Huisbezoek

Visites

Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken. Bijvoorbeeld omdat u te ziek, (tijdelijk) gehandicapt of slecht ter been bent.

De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd wordt.

In de praktijk zijn de mogelijkheden voor onderzoek en behandeling beter.

Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.

 

Avond-,nacht- en weekenddienst

Voor dringende hulp buiten de normale praktijktijden belt u altijd met de Centrale Huisartsenpost Salland te Deventer.

                   0570 501777

Hoe werkt een Huisartsenpost?

De Centrale Huisartsenpost Salland verzorgt de spoedeisende huisartsenzorg tijdens de avonden, nachten, weekenden en tijdens feestdagen in de regio: Bathmen, Colmschate, Deventer, Diepenveen, Epse, Gorssel, Holten, Markelo, Raalte, Olst, Schalkhaar, Terwolde, Twello, Wesepe en Wilp.

Woont uw huisarts in een van de genoemde plaatsen, dan kunt u terecht bij de Huisartsenpost Salland op werkdagen tussen 17.00 uur en 08.00 uur de volgende dag en tijdens weekenden en op feestdagen gedurende 24 uur.

U belt altijd eerst met het centrale nummer: 0570 - 501 777

Wanneer u belt voor een spoedgeval krijgt u een speciaal voor dit werk opgeleide doktersassistente aan de telefoon.
Zij zal vragen:

Uw naam, adres, telefoonnummer en geboortedatum
Uw verzekeringsmaatschappij en het verzekeringsnummer
De naam van uw eigen huisarts
Aan de hand van een vast stramien van vragen beoordelen zij de klachten van de patient.

Er zijn 5 mogelijkheden voor afhandeling:

- de assistente geeft zelf een advies over hoe te handelen
- de assistente verbindt door met de dokter of laat de dokter terugbellen
- de assistente maakt een afspraak voor een bezoek op de post
- de assistente roept de rijdende dokter op om een visite aan huis te brengen
- een spoedvisite is onmiddellijk gewenst door de rijdende arts of de ambulance

Ervaren doktersassistentes doen de eerste opvang.
De assistentes zijn getraind in het stellen van de juiste vragen ten behoeve van een snelle eerste beoordeling. Bij twijfel zullen de assistentes altijd de aanwezige huisarts raadplegen. De adviezen, die gegeven worden door de assistentes worden altijd op inhoud gecontroleerd door een dienstdoende arts.
De ervaring leert dat tussen de 40% en 50% van de telefoontjes afgehandeld kan worden door de assistente of de arts met een telefonisch advies. Dit kan ook een recept zijn en mensen hoeven dan niet naar de post te komen. Het recept wordt doorgefaxt naar de dienstdoende apotheek bij mensen in de buurt.

Wie naar de huisartsenpost?
Alleen mensen, die op het spreekuur gezien moeten worden, komen naar de huisartsenpost. Zij hebben eerst telefonisch contact gehad met de assistente en zij hebben een afspraak gemaakt.
Ga nooit zomaar zelf naar de post, zoek eerst telefonisch contact.

Voor meer informatie kijkt u op: 

https://www.huisartsenpostsalland.nl/huisartsenpost

Assistentie

De assistente staat u als eerste te woord wanneer u met de praktijk belt. Ze maakt afspraken voor het spreekuur, de huisbezoeken en het telefonische spreekuur. Zij weet het antwoord op veel praktische vragen, bijvoorbeeld over verwijzingen en recepten. Zij kan u adviseren over bepaalde klachten en aandoeningen. Dit gaat altijd volgens met de huisarts daarover gemaakte werkafspraken. U kunt haar ook bellen voor uitslagen van urine- of bloedonderzoek en voor herhalingsrecepten.

U kunt bij de assistente verder terecht voor:

  • wondverzorging
  • oren uitspuiten
  • hechtingen verwijderen
  • zwangerschapstest
  • urine onderzoek
  • suiker- en Hb-controle
  • vaccinaties
  • verstrekken van informatiefolders
  • uitstrijkjes maken
  • wratten aanstippen


U moet hier wel even een afspraak voor maken.

Praktijkondersteuning

Suzanne Rodijk, Susan Nijenkamp, Geertje Waardenburg en Dorien Heuver zijn onze praktijkondersteuners. Voor een afspraak kunt u bellen naar 0572 351337.


Wat doet een praktijkondersteuner somatiek?

In de loop van de jaren heeft de huisarts in Nederland er veel meer werk bij gekregen. De behandelings- mogelijkheden van de huisarts zijn uitgebreid en ziekenhuizen dragen zorgtaken over aan de huisarts.

De bevolking vergrijst waardoor er meer hulpvragen zijn en het aantal chronische zieken is toegenomen.

Om de huisarts hierbij te ondersteunen is er een nieuwe functie ontwikkeld: praktijkondersteuner (POH) genoemd.

Dit is een A-verpleegkundige of doktersassistente met een speciale vervolgopleiding (1 jaar) op HBO-niveau, aan wie de huisarts bepaalde taken kan delegeren. Taken waarmee de praktijkverpleegkundige de huisarts kan ondersteunen zijn bijvoorbeeld de zorg voor patiënten met diabetes en patiënten met hart- en vaatziekten.

Andere voorbeelden zijn reizigersadviezen en de begeleiding van patiënten die willen stoppen met roken.

Voor mensen met een chronische aandoening betekent dit dus een uitgebreider begeleidingsaanbod.

Verder kan ondersteuning plaatsvinden op nog nader te bepalen gebieden zoals preventie en organisatorische taken.

Dit levert kwaliteitsverbetering in de zorg voor u en mogelijk ook werkdruk vermindering op voor de artsen.

Onder verantwoordelijkheid van de huisarts is de praktijkondersteuner bevoegd om zelfstandig te werken en beslissingen te nemen.

De inzet van de praktijkondersteuner is landelijk beleid.

Om een praktijkondersteuner te mogen inzetten moet een huisartsenpraktijk aan een reeks voorwaarden voldoen.

Onze praktijk wordt elk jaar helemaal "doorgelicht" en bij  goedkeuring geaccrediteerd.

Sedert mei 2004 hebben wij toestemming om met een praktijkverpleegkundige te gaan werken.

 

Werking telefooncentrale

In onze praktijk werken we met een telefooncentrale. We hopen u daardoor efficienter en sneller te kunnen helpen. U kunt nu bv. 24 uur per dag uw herhaalrecepten inspreken. 

Met behulp van het voorkeuzemenu kunt u bij een spoedgeval een - 1 - intoetsen, u wordt dan direct met de assistente verbonden.

Wilt u een recept bestellen, dan kunt 24 uur per dag ons gewone praktijknummer (0572 351337) bellen en u toetst een - 2 - in. U kunt dan uw recept op onze receptenlijn inspreken. 

Wilt u een afspraak maken of een visite aanvragen, bel dan de praktijk (0572 351337) en toets een - 3 - in. 

Wilt u een uitslag weten, iets vragen of een terugbelafspraak met de arts of praktijkverpleegkundige maken, bel dan de praktijk (0572 351337) en toets een - 3 - in. 

De praktijk is van 8 - 17 uur bereikbaar. Soms als het erg druk is, kan u verzocht worden even later terug te bellen. Bij spoed kunt u altijd een - 1 - intoetsen.  

 

Contact

Spoednummer 0572-351337 toets1
 

Huisartsenpraktijk Het Raan

Kwartel 72
8103 EB Raalte
Telefoon:
0572-351337
Receptenlijn:
0572-351337 toets2
Fax:
0572-363750
KvK:
53245954
extra spoedlijn: 0572-356047
E-mail: hetraan@hcdo.nl.
LET OP: mailadres is niet bedoeld voor delen van medische informatie of doen van een e-consult!
Routebeschrijving >